Kai­nuun Va­sem­mis­to: Bud­jet­ti leik­kaa köy­him­mil­tä

-Sipilän hallituksen budjetti leikkaa hämäyspuheista huolimatta ensi vuonna kaikkein pienituloisimpien suomalaisten toimeentuloa, arvostelee Kainuun Vasemmisto.

Piirihallitus muistuttaa, että eduskuntavaalien alla nykyiset hallituspuolueet irvailivat Vasemmistoliittoa vastuuttomaksi kun puolue olisi ottanut valtiolle lisää velkaa perusturvan puolustamiseksi ja ihmisten ostovoiman säilyttämiseksi.

-Nyt samojen puolueiden budjettiesitys lisää velanottoa, mutta toisin kuin Vasemmisto Sipilän hallitus käyttää velkarahat esimerkiksi miljoonaperintöjä saavien verohelpotuksiin, Kainuun Vasemmisto totesi.

Piirihallituksen mukaan valtionvarainministeri Petteri Orpon (kok) puheet eläkeläisten yhdenvertaisesta kohtelusta ja 30 miljoonan euron tuesta pienituloisimmille ovat silmänlumetta.

-Eläkeläisten verotus on edelleen kireämpää kuin palkansaajien ja hallitus toteuttaa vuodenvaihteessa jopa 198 miljoonan euron leikkaukset mm. eläkkeisiin, asumistukeen, työmarkkinatukeen ja muihin Kela-indeksin piirissä oleviin avustuksiin eli lisätuen sijaan leikkaa pienitulosimmilta, Kainuun Vasemmisto korostaa.

…………..

Lisätiedot: