Ka­jaa­nin Va­sem­mis­to: Uusi ylä­kou­lu Ka­jaa­niin

Kajaanin Vasemmisto esittää, että kaupunki selvittäisi osana tulevia kouluratkaisuja uuden yläkoulun rakentamisen Kajaaninjoen pohjoispuolelle Teppanan tai Kätönlahden koulujen osaksi.

-Äärimmilleen täysi Kajaanin Lyseo on pikaisen täydellisen peruskorjauksen tarpeessa ja sen kaikki oppilaat tulevat nyt Kajaaninjoen pohjoispuoliselta alueelta. Uuden yläkoulun perustaminen vaikuttaisi merkittävästi Lyseon peruskorjauksen suuruuteen. kunnallistoimikunta toteaa.

Teppanaa yläkoulun sijoituspaikkana tukisi hyvä logistinen sijainti ja se, että nykyinen koulurakennus joudutaan joka tapauksessa lähivuosina täydellisesti peruskorjaamaan. Koululla on jo valmiina uudempi erillinen liikuntasali ja lähellä Kaukametsän opiston opetustilat, joita voitaisiin käyttää päiväsaikaan koulun tarpeisiin.

Kätönlahtea taas Vasemmiston mielestä puoltaa erityisesti se, että alueen oppilasmäärä kasvaa jatkossa kun lähialueelle kaavoitetaan ja rakennetaan lisää asuntoja.

Lisätietoja tarvittaessa:

Kajaanin Vasemmiston puheenjohtaja Sari Kyllönen 044-535 9953