Nai­set kär­keen Kai­nuun jä­se­nää­nes­tyk­ses­sä

Kainuun Vasemmiston piirihallitus nimesi neljä kansanedustajaehdokasta eduskuntavaaleihin jäsenäänestyksen tuloksen mukaisesti.

Ehdokkaat ovat äänestyksen tuloksen mukaisessa järjestyksessä Sari Kyllönen Kajaanista, Pinja Toivanen Sotkamosta, Taina Matero Suomussalmelta ja Miikka Kortelainen Kajaanista.

Jäsenvaalin äänestysprosentti oli 67,4.

Kainuun Vasemmiston piirihallitus syytti kokouksessaan kokoomushallitusta pienituloisimpien suomalaisten tahallisesta nöyryyttämisestä.

-Lapsilisien ja eläkkeiden leikkausten korvaamiseksi luvatut verovähennykset eivät ollenkaan auta pienituloisimpia, jotka hallitus pakottaa hakemaan sosiaaliluukulta toimeentulotukea, piirihallitus totesi.

Vasemmistoliitto lähti keväällä hallituksesta, koska se ei hyväksynyt lapsilisien ja muun sosiaaliturvan leikkauksia, joita kokoomuksen ja demarien johtama hallitus nyt ryhtyy toteuttamaan.

-Päivittäin tulee uutisia irtisanomisista ja YT-neuvotteluista eli yhä useampi joutuu työttömäksi tai työpaikka on epävarma. Tässä tilanteessa hallituksen pitäisi antaa turvaa, elvyttää ja panna talouden pyörät pyörimään, eikä vain kiristää ja kurjistaa kansalaisten elämää, Kainuun Vasemmisto totesi.

Piirihallitus muistutti, että sosiaaliturvan leikkaus rasittaa myös kuntia, joiden valtionosuuksia leikataan, vaikka niille sysätään Kainuussakin miljoonatolkulla lisävastuuta työttömyyden hoidosta.

Kainuun Vasemmiston puheenjohtaja Jouko Korhonen
p.0400-200733