Puo­lue­ko­kouse­dus­ta­jien vaa­li käyn­nis­sä

Vasemmistoliiton puoluekokous pidetään 15.-17.11.2019 Kuopiossa. Kainuusta kokoukseen lähtee 7 puoluekokousedustajaa.

Edustajista järjestetään postiäänestys piirin alueella 9.-20.9. Tältä sivulta löydät tietoa puoluekokousedustajaehdokkaista Kainuussa.

Holappa Veijo, Suomussalmi

Kiinteistötyönjohtaja, eläkkeellä. Koulutus: Ammattikoulu / tutkinnot. Työhistoriaa: Rakentamisesta, kiinteistöhuollosta, energialaitoksen hoidosta. Olen ollut puolueen jäsen sen perustamisesta alkaen. Kokemusta on puolueosaston johtokunnan työstä ja puheenjohtajuudesta. Olen mukana sekä kunnallisissa, että maakunnallisissa luottamustoimissa.

Kaikkonen Vesa, Kajaani

Karjalainen Saara, Kajaani

Olen 24-vuotias viimeisen vuoden sairaanhoitajaopiskelija. Toimin Kainuun Vasemmistonuorten puheenjohtajana. Olen myös opiskelija-aktiivi, tämän vuoden toimin KAMKin opiskelijakunnan hallituksessa.  Puoluekokousedustajan tehtävä olisi minulle huikea oppimiskokemus nuorena vaikuttajana.

Kortelainen Miikka, Kajaani

Olen 25-vuotias nuoriso-ohjaaja ja sairaanhoitaja Kajaanista. Toimin muun muassa Kajaanin kaupunginvaltuuston puheenjohtajana. Pyrin puoluekokouksessa puoluevaltuuston puheenjohtajan tehtävään. Tahdon varmistaa, että jatkossakin Vasemmistoon puolue, jota voimme ylpeydellä myös kasvukeskusten ulkopuolisessa Suomessa edustaa.

Kyllönen Sari, Kajaani

Ammatiltani olen laskentasihteeri. Olen kajaanilainen valtuutettu ja toimin aiemmin pitkään kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Puoluekokoukset ovat mielenkiintoinen vaikuttamisen paikka puolueen linjauksiin seuraavalle kolmivuotiskaudelle, sen vuoksi olen halukas lähtemään yhdeksi kainuulaiseksi edustajaksi Kuopion kokoukseen.

Lämpsä Jouni, Kajaani

51-vuotias perheenisä. Ammatti: hitsaaja, viimeiset 13 vuotta toiminut Skoda Transtechin työntekijöiden pääluottamusmiehenä. Teollisuusliiton valtuuston jäsen sekä SAK Kainuun ammatillisen paikallisjärjestön puheenjohtaja. Kajaanin kaupunginvaltuuston jäsen sekä sivistyslautakunnan jäsen. Miksi ehdolle? Koska työntekijä on kansantalouden tukipilari ja työntekijä on oikeutensa ja palkkansa ansainnut ja tarvitsee edustajansa puoluekokoukseen!

Matero Taina, Suomussalmi

Olen 60-vuotias ikäihmisten parissa toimiva sairaanhoitaja ja sosiaaliohjaaja.

Räisänen Aki, Kajaani

Kesällä eläkeikään ehtinyt Kainuun ainoa edustaja Vasemmiston puoluevaltuustossa. Kajaanin ammattikorkeakoulun hallituksen puheenjohtaja, valtuutettu ja Kainuun maakuntahallituksen jäsen. Toimii myös Kansan Tahdon hallituksessa ja Kansanpirtin johtokunnan puheenjohtajana.

Seppänen Jukka, Suomussalmi