Val­tion in­ves­toin­ti­tu­kea Kai­nuuseen

2000 luvulla Kainuusta on hävinnyt 200 valtion työpaikkaa, tilalle on tullut vain 60 eli valtion hallinnon alueellistaminen on täysin epäonnistunut Kainuussa. Valtion tuottavuusohjelma syö edelleen jäljellä olevia työpaikkoja. Kainuun kunnissa on lukuisa määrä toteuttamiskelpoisia hankkeita, joiden toteuttamiseen kuntien omat voimavarat eivät riitä. Tämän takia valtion tulisi kohdentaa niille erityistä investointitukea . Talvivaaran lisäksi Kainuussa on viereillä myös muita kaivoshankkeita. Kainuun Vasemmisto vaatii, että kaivoshankkeet eivät saa vahingoittaa kainuulaisten elinolosuhteita ja muiden yritysten toimintamahdollisuuksia. Minna Haataja yksimielisesti puheenjohtajaksi Piirikokous teki myös ensi vuoden valinnat. Kaikki valinnat olivat yksimielisiä. Piirijärjestön puheenjohtajaksi valittiin kajaanilainen Merja Kyllösen avustaja, kätilö Minna Haataja (33), I varapuheenjohtajaksi sotkamolainen Destian pääluottamusmies Jouko Korhonen (49) ja II varapuheenjohtajaksi ammattikorkeakoulun opettaja Päivi Malinen (49). Kainuun Vasemmiston piiritoimikunta vuodelle 2010: Huotari Reino (Vaala), Juutinen Eero (Kajaani), Polvinen Osmo (Sotkamo), Manner Leena (Suomussalmi), Mustonen Veijo (Paltamo), Piirainen Mauri (Kuhmo), Ronkainen Tauno (Kajaani), Kyllönen Sari (Kajaani), Sirkeinen Unto (Puolanka), Toivanen Osmo (Hyrynsalmi), Tolonen Ritva (Paltamo), Rönkkö Tommi (Kajaani) Varajäsenet Heikkinen Kalevi (Ristijärvi), Huttu-Juntunen Terttu (Suomussalmi), Räisänen Aki (Kajaani), Lämpsä Jouni (Kajaani), Puskala Pasi (Kajaani)