Va­sem­mis­ton eh­do­kas vaih­tuu Kai­nuus­sa

Kainuun Vasemmiston työvaliokunta vahvisti ehdokasvaihdoksen maanantaina.

Minna Haataja jatkaa luottamustehtävissään mm. Kainuun maakuntahallituksen jäsenenä ja osallistuu Vasemmistoliiton eduskuntavaalityöhön muiden ehdokkaiden tukena. Hän perustelee vetäytymistään muuttuneella henkilökohtaisella tilanteella, halulla keskittyä opintoihinsa ja perheeseensä.

Minna Haatajan, 34, tilalle ehdokkaaksi tuleva Sari Kyllönen on 37-vuotias Kainuun maakunta –kuntayhtymän palveluksessa työskentelevä toimistosihteeri. Kyllönen on ollut aktiivisti mukana Kajaanin kunnallispolitiikassa sivistyslautakunnan jäsenenä ja valitaan ensi viikolla kaupunginhallituksen jäseneksi.

Sari Kyllönen, joka on Kainuun Vasemmiston piiritoimikunnan jäsen ja Kajaanin kunnallisjärjestön varapuheenjohtaja sanoo perheenäitinä itselleen tärkeimmiksi asioiksi politiikassa lapsiperheet, työssä jaksamisen sekä opiskelijoiden, työttömien ja köyhien aseman parantamisen.

Kainuun Vasemmiston muut eduskuntavaaliehdokkaat ovat Merja Kyllönen, Jouko Korhonen ja Vesa Kaikkonen.

Lisätietoja tarvittaessa:

Kainuun Vasemmiston puheenjohtaja Osmo Polvinen puh. 0400-234 504