Kainuun Vasemmisto tukee liikenneministeri Merja Kyllösen toimia hyvä veli-verkostojen ja liikennerakennushankkeiden vääristyneen rahoitusjärjestelmän purkamiseksi.
Vasemmiston piiritoimikunnan mukaan myös kunnissa ilmenee samanlaisia ongelmia, joihin Kyllönen on nyt tarmokkaaasti puuttunut.
-Kuntien monien rakennushankkeiden loppuhinta pettää, kun päättäjille esitellään hankkeet todellista halvempina ja työt aloitetaan luottaen siihen, että hanke tehdään loppuun hinnalla millä hyvänsä. Päättäjät ajetaan pakkorakoon, kokouksessa huomautettiin.
Merja Kyllöstä vastaan kohdistettua ajojahtia pidettiin kohtuuttomana.
-Keskustan, varsinkin entisen liikenneministeri Anu Vehviläisen Kyllöstä vastaan kohdistama kritiikki on täysin perusteetonta. Vehviläisen omalla ministerikaudella siltarumpupolitiikka sai jatkua rauhassa ja ministeri kylvi 42 miljoonaa euroa Huutokosken puutavararataan, jolla ei ole juuri ollenkaan liikennettä.
Kainuun Vasemmiston mukaan Kyllönen vain toteuttaa nykyisen hallituksen ja eduskunnan päättämiä linjauksia, joissa raideliikenne ensimmäistä kertaa saa enemmän rahoitusta kuin tienrakennus.
Piiritoimikunta muistuttaa, että Merja Kyllönen on myös avoimesti tukenut valtion omistaman Destian säilyttämistä kansallisessa omistuksessa sen sijaan, että omistajapolitiikasta vastaava ministeri Heidi Hautala (vihr) on valmis jatkamaan yhteisen omaisuuden myymistä kansainvälisten sijoittajien armoille.
Lisätiedot: Kainuun Vasemmiston puheenjohtaja Osmo Polvinen, p. 0500-234 504.