Kai­nuun Va­sem­mis­to: Kai­nuuseen oma Kor­pi­lam­pi

Kainuun Vasemmisto esittää maakunnan kaikkien poliittisten puolueiden, valtion paikallisviranomaisten ja yritysjohdon Korpilampi-tyyppistä kokousta tavoitteena yhteisen Kainuun kehittämissopimuksen solmiminen.

Sopimuksen pohjana voisivat olla uusi maakuntaohjelma ja parhaillaan valmisteltava Silta-sopimus, mutta Vasemmiston mukaan rima pitää olla korkeammalla ja linjausten takana kaikkien.

Kainuun Vasemmiston piirikokouksessa todettiin, että niin Kainuun sote-palveluissa kuin kuntarakenteessakin on viipymättä käynnistettävä väestörakenteen muutoksen, nykyisen koulutusvajeen ja työvoimatarpeen vaatimat muutokset.

Sen seurauksena kehittämiseen saataisiin lisää voimavaroja, byrokratia vähenisi ja johtoporras kevenisi tuoden säästöjä, palvelujen laadun takaava osaaminen lisääntyisi ja kainuulaisten verorasitus tasaantuisi.

Jouko Korhoselle jatkokausi Kainuun Vasemmiston johdossa

Sotkamolainen alueluottamusmies Jouko Korhonen jatkaa Kainuun Vasemmiston puheenjohtajan tehtävässä vuonna 2020. Korhonen on toiminut piirijärjestön puheenjohtajana vuodesta 2013 alkaen. Ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Miikka Kortelainen Kajaanista. Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Leena Manner Suomussalmelta. Piirijärjestö teki valinnat syyskokouksessaan Kajaanissa.

Piirihallituksen jäseniksi vuodelle 2020 valittiin Päivi Fonselius Kajaanista, Petja Korkkonen Kajaanista, Juha Kortelainen Hyrynsalmelta, Aki Räisänen Kajaanista, Noora Kyllönen Kajaanista, Taina Matero Suomussalmelta, Jari-Pekka Pyykkönen Paltamosta, Anja Peura Puolangalta, Kirsi Virtanen Kuhmosta ja Pertti Väyrynen Vaalasta.

Piirihallituksen varajäseniksi valittiin Saara Karjalainen Kajaanista, Antero Kyllönen Kajaanista, Raili Myllylä Kajaanista ja Päivi Soldatkin Paltamosta.

Lisätiedot:
Kainuun Vasemmiston puheenjohtaja Jouko Korhonen